Çocuk otelinde anne baba da tatil yapar

Avusturya çocuklar için cennettir çünkü orada bu küçük insanlara göre tasarlanmış oteller var. Bu tabi bizim için de harika çünkü çocukların sürekli programı var.

Avrupa’da “Çocuk Oteli” gibi muhteşem bir konsept var. Adından da anlaşılabileceği gibi bu oteldeki HER ŞEY çocuklara yönelik olarak tasarlamış. Bu oteller sayesinde anne baba romantik bir gecenin tadını çıkartırken, çocukları yeni arkadaşlar ediniyor ve kendi aralarında gösteriler hazırlıyor.

Üç yıl önce boşandıktan sonra çocuklarımın kayak öğrenmesinin vaktinin geldiğine karar verdim. Çocukluğumun muhteşem anıları gözlerimin önünden gitmiyordu: Kız kardeşlerimle beraber karlı tepede yaptığımız ilk dönüşlerimiz, düştüğümüz zaman bizi yerden kaldıran kırmızı elbiseli hocalar, Walt Disney figürleri ve yaptığımız igloları düşündükçe tatilimizin her gününde kayağa gitmek istiyordum.

Kinderhotels isimli bir web sitesini gezmeye başladım. Avusturya’daki Serfaus-Fiss-Ladys bölgesinin çok iyi olduğunu duymuştum ve bu yüzden vadideki istasyona birkaç dakika mesafedeki dört yıldızlı bir otel olan Hotel Löwe und Bär adresinden bir oda ayırttım. Biz anne-babamla birlikte gittik ama burası bekar anneler için de harika bir seçenek.

Genellikle sabah 8 civarı üzerimizde kayak kıyafetlerimizle kahvaltıya inerek güne başlıyorduk. Burada dört öğün yemek veriliyor: Kahvaltı, öğle yemeği ,çay saati ve akşam yemeği. Açık büfeler son derece güzel ve çocuklar burada sevdikleri bir şeyi kesinlikle bulabiliyor. Örneğin değişik ekmek çeşitleri Zoah ve Noah’yı oldukça mutlu etti. Sebzeli ve peynirli (elbette ki benim tercihim!) omlet pişirtme seçeneğiniz var ve günün her saati beş değişik çeşit meyve bulabiliyorsunuz.

Kahvaltının ardından trenle dağa doğru yola çıktık. Bu yolculuk için herhangi bir ücret ödemenize gerek yok ve seferler oldukça sık olduğu için her daim oturacak yer bulabiliyorsunuz. Yolculuk yalnızca 3 dakika sürüyor. Köyün içinden yürüyerek 10 dakikada ulaşmanız da mümkün ama çocuklar elbette trenle gitmeyi tercih ettiler. Ekipmanlarımızı buradan kiraladık çünkü Türkiye’den onca eşyayı taşıdığınıza değmiyor. Avusturya’da size verdikleri ekipmanlar oldukça kaliteli ve iyi durumda. Erzurum’da size verecekleriyle kıyas kabul etmiyor. Bilgisayar sisteminize boyunuzu, kilonuzu ve seviyenizi giriyorsunuz. Daha sonra sistem size kayak bolarından snowboard’unuza kadar bütün ekipmanlarınızı sağlıyor. Biz ekipmanlarımızı her akşamüstü kilitli dolaplarda sakladık ve sabah gelip tekrar aldık.

Saat 10:30 civarı dağa çıktık ve çocukları gruplarına götürdük. Hocaların çoğu Hollandalı ve son derece nazik ve ilgili insanlardı. Zoah ve Noah yaşıtları ile birlikte yemek yiyebilsinler diye her gün öğle yemeği kuponu almayı ihmal etmedim. Çocukların söylediğine göre yemekler çok lezzetliymiş ve çok eğlenmişler.
Erkek arkadaşım Kerem ve 11 yaşındaki kızı Yasmin ile birlikte bütün gün 15:30’a kadar snowboard yapabildik. Gerçekten harikaydı! Yasmin çocukların kendi gruplarıyla birlikte çok eğlendiğini duyduğunda onların da snowboard grupları olup olmadığını çok merak etti ve işin aslı böyle bir grupları vardı! Yasmin’de Cuma günü onlara katıldı ve herkesin katıldığı bir yarışın sonunda aldıkları madalyaları evlerine götürdüler.
Kerem ile birlikte kayak okulunun oradaki buluşma noktasının yanında bir lounge keşfettik. Kendilerine ait bir web adresleri yok ama Serfaus-Fiss-Ladis adresinden nasıl bir yer olduğuna bakabilirsiniz. Hemen yukarıda güneş banyosu yapabileceğiniz battaniyeli yatakları, inanılmaz yemekleri ve son derece samimi bir ekipleri var. Eğer kayak yapmayacaksanız burası ofisinizi kurmak için harika bir seçim.

Öğleden sonra çocukları aldığımızda her zaman inanılmaz mutlu olduklarını ve kayak yapmaya devam etmek istediklerini gördük. Otele dönerken köyün içinden yürüyerek döndük. Köyün içinde çok güzel butikler, hediyelik eşya dükkanları ve gece eşinizle paylaşmak üzere harika bir şişe şarap bulabilirsiniz. Bu arada ziyaret edeceğiniz süpermarketlerde “Çocuk Şampanyası” sormayı unutmayın. Cuma günü bizim çocukların madalyalarını kutlamak için bir şişe aldık ve bu onlar için haftanın olayı oldu.
Çocuklar saat 5 civarı otele döndüğümüzde çok acıkıyorlardı. Bazen öğlen açılan tatlı büfesinden tatlı ya da biraz meyve ile yoğurt yiyorlardı. Akşam yemeğinden önce su parkına gittiklerinde Kerem ile benim duş alacak ve işlerimize bakacak vaktimiz oluyordu.

Sanırım yemek 20:30 civarı bitiyor ve bu yüzden yemeğe erken inmelisiniz. Yemeği erken yememiz bizim için de iyi olmuştu çünkü çocuklar, çocuk kulübüne giderek arkadaşları ile oynamak istediler. Çocuk kulübünde eğitimli insanların gözetiminde bütün gün oynayabilecekleri oyunlar ve aktiviteler var. Bu da harika bir şey çünkü onlar arkadaşları ile oynarken siz de partnerinizle vakit geçirebiliyorsunuz.
Güzellik ve spa merkezleri de vardı ancak ben Kerem ile vakit geçirmeyi tercih ettim. Ancak yazın Hotel Buchau ‘a kız kardeşimle gittiğimizde kozmetik bakım yaptırmıştık ve her şey mükemmeldi.

Önümüzdeki yıl kesinlikle Achensee’ye geri geleceğiz. Burada inanılmaz güzel vakit geçirdik; futbol okulu, midilliler, devasa bir oyun alanı, go-kart (yetişkinler için de var!) ve havuz bulunuyor. Ayrıca oteldeki elektrikli bisikletleri kullanarak uzun turlara çıkmanız da mümkün. Çocuklarınızı elektrikli bisikletin arkasındaki arabaya bindirip bu muhteşem vadide bisikletle gezintiye çıkabilirsiniz. Yorulduğunuz zaman bisikletin elektriğini açarak yolculuğunuza devam edebilirsiniz.

Ayrıca Hırvatistan, Bavyera, İtalya ve Avusturya’da da çocuk otelleri bulabilirsiniz. Keşke Türkiye’de de olsa!